mandag den 9. august 2010

Ouessant update.




En lille update på arbejdet med det hvide Ouessant uld. Der er nu spundet to nøgler garn, og disse er også strikket op til et sjal.
Sjalet er det franske "Soir d´eté", som er frit tilgængeligt på bloggen:
Den eneste hage er, at opskriften er på fransk. Jeg var dog helt sikker på, at lige netop dette sjal var det rette for at afprøve mit garn, idet der var en del med glatstrik, så man rigtig kan se hvor skinnende og glansfulde disse fibre er. Den anden del er et hulmønster, så man også får en fornemmelse af, hvad der kommer frem ved mønsterstrik.

Jeg er meget tilfreds med udseendet.

Det har været en udfordring at strikke efter fransk opskrift, men bevæbnet med en ordbog, og en mand, der var villig til at lede efter diverse betydninger af de enkelte ord er det lykkedes at komme frem til noget, jeg tror er den rigtige oversættelse.
Egentlig er jeg næsten færdig med sjalet efter opskriften, men jeg synes personlilgt, det er for kort. Har lagt det ovenpå mit Revontuli sjal, som jeg synes har en god størrelse, og har besluttet at karte og spinde lidt mere uld, så sjalet kan strikkes lidt længere.
Ulden ligger til tørre, og jeg kan næsten ikke vente på at få det gjort færdig.


1 kommentar:

Hygge-Strik sagde ...

Jeg er vild med dit sjal, men det franske er jeg ikke så stærk i.