mandag den 2. august 2010

Kaffe Fassett sokker.











Lidt nyt fra strømpepindene. Til min fødselsdag tidligere på året fik jeg 4 nøgler af det skønne 4-trådede sokkegarn fra Regia som Kaffe Fassett har designet. Ide Line, nærmere betegnet Mirage og Landscape.
Jeg er en stor elsker af Kaffe Fassetts design generelt, men har aldrig rigtig strikket noget af hans garner. Men det kommer jeg til nu, for jeg er bare solgt.
Da jeg startede med de røde sokker tænkte jeg umiddelbart, at det da lignede så mange andre smarte sammensætninger, men alligevel opdagede jeg at jo længere hen i arbejdet, jeg kom, jo mere ændrede helhedsintrykket sig farvemæssigt. Jeg vil nærmest sammenligne brugen af farvernes påvirkning overfor hinanden som det begreb Goethe/Johannes Itten betegner som induktion i Goethes farvelære/Farvekunstens elementer. Så her syntes jeg lige at det hele fik afdækket et interessant lag.
Endnu mere spændende blev det, da jeg gik igang med de meget farverige sokker i hippiefarverne - ja for det var det jeg tænkte om dem først, men også her var der alligevel noget, der forvandlede sig, mens arbejdet skred frem. 8 forskellige farver, alle skønne hver for sig, men sammen bliver de helt magiske. jo længere tid man ser på dem. Det er helt sikkert sokker, som vil skabe kontakter, hvor de end går hen. De vil tales om, og jeg glæder mig til at se, hvor meget det bliver.
Jeg kan lige så godt indrømme, at selvom jeg er dristig i farvevalg indimellem, ville jeg aldrig have turdet sætte disse 8 farver sammen. Men som altid handler det jo om afbalanceringen af de enkelte farver i forhold til hinanden, og det mestrer Kaffe Fassett også.

Disse sokker er helt sikkert til mig selv.

Ingen kommentarer: