søndag den 23. januar 2011

Blomster broche.

Jeg har for længe siden købt nogle små brochenåle i Creativ company. De er sølvbelagte og størrelserne er 20 og 25 mm. Oprindelig er de købt til et filteprojekt, men jeg ville lige prøve dem af, om de nu også sidder ordentligt, så jeg hæklede llige min første hjemmegjorte blomst.
Bomuld og i tre farver. Der blev brugt tre dobbelte stangmasker til den i bunden, dobbelte til den midterste og alm. stangmasker til den øverste. Bortset fra den nederste fungerer det godt. Den skulle presses lidt vel rigeligt ud inden sammensyning. Men pyt, jeg har intet noteret, så kan nok ikke huske det alligevel næste gang, jeg kommer i tanke om at lave en anden.
Men nålene fungerer godt!

3 kommentarer:

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hvor er din broche blevet sød.

Jette Marie Andersen sagde ...

Tak Anne-Mette. Jeg har lige et par ideer mere med de brocher, nu har jeg jo købt nålene. Så følg med!

Gunn sagde ...

Så fin broche du har laget! Den ble riktig fin!
Dine gnomer og smådyrene også kjempe søte :)
Ha en fin uke!