torsdag den 15. juli 2010

Hvid Ouessant.







Så er jeg igang med at karte, spinde og snart strikke af det hvide Ouessant uld. Jeg har lavet ca. 170 g garn nu, så jeg skal nok have spundet lidt mere, hvis der skal være nok til det sjal, jeg gerne vil strikke.

Det var meget renere at arbejde med end det sorte uld, og fibrene var ganske anderledes. Det var som om der var 3 slags fibre: de meget lange og meget glansfulde fibre, de almindelige fibre i blød god kvalitet og så var der nogle underlige stive fibre, der blandede sig med det bløde uld. Gad vide om de kunne avles ud på lang sigt? Så ville der blive det mest vidunderlige glansfulde uld ud af det.

Jeg har spundet fibrene som halvkamgarn, og forholdsvis lidt sno. Garnet er tvundet så det er to trådet og ikke for hårdt.

Billedet viser det endnu uvaskede garn, men det er blevet mere blødt end det brune, og jeg glæder mig til at prøve at strikke af det.

Ingen kommentarer: