onsdag den 8. juli 2009

Ishbel.


Ishbel hedder dette lille skuldersjal. Designeren er Ysolda Teague, og mønsteret er et klassisk "Vine Lace" mønster. Man kan strikke det i en mindre størrelse og få et tørklæde ud af det, hvis man hellere vil det.
Størrelsen er 170 cm x 67 cm, og garnet er alpaca silk fra The Natural Dye Studio. Fantastisk lækkert garn at strikke af, men desværre kan jeg allerede sige, at det ikke er lys ægte. Jeg strikkede det udendørs i de gode solskins dage, der har været så mange af, og kun den sidste lille kant er strikket indendørs. Jeg aner allerede en vis farve forskel omend det kun er en nuance. Ærgerligt, da garnet ikke var billigt, og farven var en fantastisk klar lime.

Der er strikket rapport sådan her: Glatstrikket trekant, ABABABA, CDE.

3 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvor er det fint dit sjal.
Ærgeligt med garnet.
Jeg har mønstret liggende ;)

Vores sønner er vist samme sted,
min er dog med som køkken og alt mulig hjælper, Andreas hedder han ;O

Yt.

Jette Marie Andersen sagde ...

Hej Yt.
Gad vide om det var din søn, der var her hjemme for at spille warhammer med nogle andre drenge for noget tid siden?
De er mange afsted.
Jette

LivM sagde ...

Så lekkert dette sjalet ditt ble. Jeg har oppskriften og den ligger i haugen med alt jeg har lyst til å strikke!