torsdag den 1. januar 2009

Frysende vinterfugl.




Denne lille fyr blev til på en aften. Jeg slog bare nogle masker op og strikkede, tog ud og ind, og resten blev ordnet ved stopningen med uld og noget "modellertråd".


Det er den slags tråde, der er med til at forme en figur, når den skal have et udtryk. Jeg fandt på det, da jeg lavede de mange små gnomer, og hele tiden syntes, der var noget, der kunne blive bedre.

Der er udelukkende brugt restegarn fra sokkeproduktionen, så her er der endnu et godt lille projekt til den slags.
Reden er lavet af grene fra en hængebirk i nabolaget. Sløjfen er af pastelfarvet bast.
Strikketiden var en aften inclusive montering.

Hele arrangementet skal bruges til en fødselsdagsgave i næste uge. har tænkt mig at lægge et par skrabelodder ved, og se om den blåfrosne vinterfugl ender som guldfugl?
Bare en lille sjov hjemmelavet gave.




1 kommentar:

Karin Grøn sagde ...

Hej Jette
Jeg er også begyndt at blogge og har bl.a. været heldig med at strikke nogle af de gnomer du også strikker til en barnedåb. Det var en stor succes selvom samtlige gæster spurgte- hvor er deres øjne og mund og så fik de en længere pædagogisk forklaring om børn og fantasi- jow jow.
Jeg er vild med de ting du laver, så du er til stor inspiration. Hvor er din and hyggelig. Han lå åbentbart og ventede i et nøgle garn på dig. Jeg glæder mig til at du skriver opskriften på den lille babytrøje ren. Den er bare dejlig og har garanteret en god pasform. Ellers var den jo ikke kopieret i flere eksemplarer.
Godt nytår.
Kh Karin Grøn