lørdag den 29. marts 2008

Filtet sovepose til babydukke.


Så er den filtet - soveposen til dukken. Den blev noget mindre end beregnet. Den er strikket meget løst i naturuld fra Grønhøj Garn på p. 8. D.v.s. meget løst, hvilket gør at der er forholdsvis meget plads fri til at garnet kan trække sig sammen under filtning. Jeg prøvede at filte den på 30 grader denne gang, men det var såmænd også for meget. Måske skulle den bare have været i maskinen selv uden ekstra håndklæder til at øge friktionen? Det må prøves med den næste.

Da jeg ikke havde en dukke, der passede længere, måtte jeg se at få syet en anden færdig. Den er stadig under opbygning - kan ikke rigtig finde ud af om det skal være en pige eller en dreng?

1 kommentar:

Kongroa sagde ...

Jeg starter alt forsiktig når jeg tover i maskin med ukjent garn. Nydelig pose, greit at du kan lage dukke når den ble for liten til babydukke