lørdag den 21. februar 2009

Strikket dukke.




Denne dukke er 28 cm og kroppen er strikket af dobbelt strømpegarn. Arme og ben er påsat, så de kan dreje. Tøjet er strikket af enkelt trådet strømpegarn, og det inderste af bomuldsgarn. Alt tøjet kan tages af og på så der kan leges med dukken. Dukken har også fået en taske med en bold og et sjippetov.


Der er brugt uld til at stoppe indeni dukken. Denne gang har jeg købt karteflor fra:




Det er Rénee der sælger det skønneste uld, og det former sig lige som jeg vil have det, da jeg skulle stoppe dukken. Håber også at det holder formen, når der bliver leget med dukken. Jeg har haft problemer med karteflor fra andre steder, der blev "fladt" når der var leget godt med dukken.


Nu skal den så på rejse til New York, hvor jeg skal bytte med et andet stykke hjemmegjort legetøj. Det er altid sjovt at se, hvad andre finder på.


Jeg har også pakket bogen: "Pixiefelt" af Birgitte Krag Hansen, noget dansk slik og kort lavet af Dronning Margrethe.Der bliver altid efterspurgt danske ting, så det må man da sige, dette er.


Ingen kommentarer: