tirsdag den 25. november 2008

Swallowtail Nr. 3.











Denne gang blev dette skønne sjal strikket til min arbejdskollega, der bliver 50 år. Hun strikker ikke selv, elsker pink og feminine sager, så jeg håber sjalet vækker lykke.




Der er brugt Garnstudios Drops Alpaca. Ca. 4 nøgler på pinde 3½.




Målene er for det udspændte sjal ca. 200 cm x 90 cm.




Strikketiden har ca været 10 dage. Næsten spredt over for lang, så man mister flowet i strikningen.




Selv elsker jeg dette sjal af Evelyn Clark, og det er specielt "Lily of the valley" borten, jeg synes giver sjalet karakter. Disse liljekonvaller er bare så smukke, men noget bøvl at lave.




Jeg fandt lige et par stykker med liljekonval sæbe. Dem må hun jo have med i pakken.

1 kommentar:

Merete sagde ...

Sikke et flot sjal, jeg er også vild med det.
Merete